piątek, 24 maja 2013

LESZCZ smażony na smalcu

We wtorek mój mąż przywiózł własnoręcznie złowionego leszczyka. Rybę zawsze smażyłam na oleju, jednak tym razem naszła mnie ochota na jakąś zmianę. "Pogrzebałam" na forach i zachęcona doświadczeniem wędkarzy, usmażyłam rybkę na smalcu. Wyszła super:-)
  • jeden leszcz
  • 2 łyżki smalcu extra
  • mąka pszenna
  • sól
Rybę oczyścić, pokroić na mniejsze kawałki, namoczyć w zimnej wodzie. Leszcza osuszyć papierowym ręcznikiem, posolić i odstawić do lodówki (moja ryba w cudzie kuchennym leżała 24 godziny). Na patelni rozgrzać smalec. Rybę panierować w mące, smażyć na smalcu na złoty kolor.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zupa kalafiorowa

  udko kurczaka (bez skóry) lub kawałek wołowiny (około 300 g) woda około 2000 ml warzywa (marchewka, pietruszka, kawałek selera i pora) lub...