poniedziałek, 20 maja 2013

PIERŚ z cudu kuchennego

"Cud kuchenny" Tupperware, to jest taki wynalazek, który bardzo ułatwia życie zapracowanym kobietom.
W piątek wieczorem zamarynowałam kawałek piersi z indyka. W sobotę miałam wizytę u lekarza (na czczo). Przed wyjściem z domu zalałam mięso i poszłam:-) Po powrocie szybki, zdrowy i świeży obiadek już na mnie czekał:-)
  • kawałek piersi z indyka lub kurczaka (ja miałam około pół kilograma)
  • 1/4 szklanki soli
  • przyprawy według uznania (ja dałam tylko paprykę ostrą i słodką)
Pierś umyć, wysuszyć i zamarynować w soli i przyprawach. Przełożyć do cudu kuchennego (bez sita) i odstawić do lodówki na co najmniej godzinę. Przed zalaniem pierś ułożyć w cudzie kuchennym (na sicie) i zalać 2,5 litra gotującej wody. Pojemnik zamknąć, przytrzymać chwilę dłońmi i odstawić na co najmniej 40 minut. W tym czasie nie można nim poruszać, ani przestawiać.
Mięso może zostać w cudzie kuchennym dłużej niż 40 minut. Nie przegotuje się.
Tak wygląda mięso po zalaniu (gotowe do wyjęcia).

Mięso gotowe do spożycia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zupa kalafiorowa

  udko kurczaka (bez skóry) lub kawałek wołowiny (około 300 g) woda około 2000 ml warzywa (marchewka, pietruszka, kawałek selera i pora) lub...