poniedziałek, 18 marca 2019

Ciasto kakaowe z polewą czekoladową i orzechami (przepis na Thermomix)

Ciasto w piekarniku pięknie wyrosło...tak z górka. Górkę postanowiłam zatem ściąć nożem. Jak ścięłam, to zaczęłam się zastanawiać, czy przypadkiem czekoladowa polewa nie wsiąknie zbyt mocna w ścięte miejsce. Miejsce  ścięcia posypałam więc posiekanymi orzechami. 
W rezultacie wyszło super ciasto kakaowe z polewą czekoladową i posypką z orzechów. 

na ciasto 
    • 300 g mąki pszennej
    • 200 g cukru
    • 2,5 MT mleka
    • 125 g miękkiego masła
    • 2 jajka
    • 2 łyżki prawdziwego kakao
    • 2 łyżki powideł (u mnie dżem z czarnej porzeczki)
    • 1 płaska łyżka sody
    Zemleć cukier 10 s/ obr. 9. 

    Dodać jajka, masło i ucierać 2 min/ obr. 3.

    Następnie dodać powidła i mleko. Ucierać 30 s/ obr. 3.

    Wsypać mąkę, kakao oraz sodę. Mieszać 3 minuty/ obr. 4.

    Ciasto przelać na blachę (u mnie średniej wielkości tortownica) wyłożoną pergaminem i wysmarowaną masłem. Piec około 30 minut w temperaturze 180 stopni C.


    polewa (przepis z KULINARNEGO ABC  – ganasz czekoladowy str. 69)
    • 100 g gorzkiej czekolady (u mnie Wedel)
    • 50 g czekolady mlecznej ( u mnie Wedel)
    • 120 g śmietany, min. 30% tłuszczu
    Do naczynia miksującego włożyć czekoladę, rozdrobnić 10 s/ obr. 8. Czekoladę zgarnąć kopystką ze ścianek na dno naczynia miksującego.

    Dodać śmietanę, wymieszać 2 min /50 stopni C/ obr. 3. Odstawić do ostygnięcia.

    Po ostudzeniu założyć motylek i ubijać 1–2 minuty/ obr. 3.

    Przestudzoną polewę wyłożyć na ciasto. 

    Wierzch ciasta można posypać posiekanymi orzechami lub migdałami.




    1 komentarz:

    Zupa kalafiorowa

      udko kurczaka (bez skóry) lub kawałek wołowiny (około 300 g) woda około 2000 ml warzywa (marchewka, pietruszka, kawałek selera i pora) lub...