niedziela, 3 marca 2019

KECZUP z cukinii

Przepis na thermomix.

 Przepis na keczup pochodzi z przepisowni. Przepis lekko zmodyfikowałam.
  • 800 gramów obranej cukinii, pokrojonej w kawałki
  • 250 gramów obranej cebuli, przekrojonej na pół
  • 150 gramów cukru (ja dałam 120 gramów)
  • 50 gramów octu (dałam 40 gramów)
  • 200 gramów koncentratu pomidorowego (u mnie Pudliszki)
  • 1czubata łyżka soli kamiennej niejodowanej
  • 1 łyżeczek pieprzu mielonego
  • 1 łyżeczek pieprzu cayenne
  • 1 łyżeczek czerwonej papryki słodkiej
.

Przygotowaną cukinię umieścić w naczyniu miksującym, rozdrobnić na około centymetrowe kawałki (w czasie miksowania obserwować przez otwór stopień rozdrobnienia).

Cebulę pokroić ręcznie w grube plastry. 

Połączyć cebulę z cukinią (w misce), dodać czubatą łyżkę soli, wymieszać.

Warzywa umieścić na sitku, odstawić na około 6 godzin.

Założyć motylek. Cukinię i cebulę włożyć ponownie do naczynia miksującego.

Gotować 15min/ obr.2/ temp.100 stopni, ostatnie 5 min zwiększyć obroty na 3.

Dodać cukier i ocet. Gotować kolejne 15min/ obr.3/ 100 stopni z założonym na pokrywie koszyczkiem.

Na koniec dodać koncentrat pomidorowy, paprykę, pieprz czarny i cayenne i gotować 10 min/ obr. 3/ temp. Varoma z koszyczkiem na pokrywie.

Gorący keczup rozlać do słoiczków, zakręcić, odwrócić do góry dnem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zupa kalafiorowa

  udko kurczaka (bez skóry) lub kawałek wołowiny (około 300 g) woda około 2000 ml warzywa (marchewka, pietruszka, kawałek selera i pora) lub...