środa, 5 czerwca 2019

GRUSZKI w occie

Przepis na gruszki w occie znalazłam w archiwalnym numerze "Poradnika Domowego" (1993 r.). 
  • 4,5 kg gruszek (twardych, zielonych - u mnie klapsa)
  • 7,5 szklanki wody
  • niecałe1,5 szklanki octu spirytusowego 10%
  • 1 i 3/4 szklanki cukru
  • około 15 goździków
  • kawałeczek kory cynamonowej (około 12 cm)
  • ocet do zakwaszenia wody (na 2 litry wody - 1/4szkalnki octu)
Zagotować wodę, dodać cukier, laskę cynamonu i goździki, gotować mieszając, aż cukier całkowicie się rozpuści. Syrop gotować jeszcze na bardzo wolnym ogniu (pod przykryciem) około 10 minut. 
Gruszki obrać, przkroić na ćwiartki lub ósemki, wydrążyć gnaizda nasienne. Obrane gruszki wrzucać od razu do zimnej wody zakwaszonej octem. 
Do gotującego się syropu wrzucać gruszki partiami (tak po 20 ćwiartek), gotować kilka minut na bardzo wolnym ogniu, uważając aby je nie przegotować (będą zbyt miękkie). Owoce wyjmować łyżką cedzakową, układać w wyparzonych słojach. Zalać zalewą, zakręcić. Słoje z gruszkami odstawić do góry dnem do wystudzenia.. 
  • Moje gruszki gotowałam w zalewie około 5 minut).
  • Do każdego słoika , przed zakręceniem wkładam po 2 goździki ugotowane w zalewie).
  • Z podanej wyżej porcji wyszło mi siedem litrowych słoików.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zupa kalafiorowa

  udko kurczaka (bez skóry) lub kawałek wołowiny (około 300 g) woda około 2000 ml warzywa (marchewka, pietruszka, kawałek selera i pora) lub...